Przejdź do treści
Motoryzacja »

9 najlepszych olejów silnikowych

olejów-silnikowych

Oleje silnikowe posiadają swoją specyfikację. Pierwsze cyfry, wraz z literą „W” mówią o płynności oleju w warunkach niskiej temperatury otoczenia, np. zimą. Im niższa liczba przed literą „W”, tym niższe temperatury jest w stanie znieść dany olej. Druga liczba mówi o lepkości oleju w warunkach wysokiej temperatury. Im liczba wyższa, tym olej potrafi znieść wyższą temperaturę.

Najlepsze oleje mineralne

Castrol GTX High Mileage 15W-40

Castrol GTX High Mileage 15W-40

Olej o bardzo dobrze opracowanym składzie w poręcznej butli. Produkt określany jako skuteczny oraz ograniczający wycieki płynów. Olej jest uniwersalny, dlatego można go stosować w każdym rodzaju samochodu, szczególnie w samochodach z wysokim przebiegiem i starszych modelach.

Olej ten ułatwia rozruch silnika i zabezpiecza silnik przed ewentualnymi awariami, co zapewnia niemal bezawaryjne użytkowanie samochodu. Może być mieszany z innymi olejami.

Zalety:

  • lej jest uniwersalny;
  • dobrze opracowany skład;
  • usprawnia rozruch silnika;
  • ogranicza awarie;
  • ogranicza wycieki płynów;
  • możliwość mieszania z innymi olejami.

Wady:

  • szeroki wlew butli utrudnia dozowanie oleju;
  • w temperaturach skrajnie niskich utrudnia rozruch.

Lotos Thermal Control 15W-40

Lotos Thermal Control 15W-40

Olej mineralny wysokiej jakości sprawdzający się w silnikach wysokoprężnych. Nadaje się do silników benzynowych oraz wysokoprężnych, jednak lepiej jest oceniany przez użytkowników diesla.

Można go stosować także w silnikach wolnossących, czy silnikach z turbosprężarką, a także z katalizatorem lub bez niego. Olej ten jest więc dostosowany do różnych warunków pracy oraz wykazuje się szerokim spectrum działania.

Nadaje się również do bardzo wyeksploatowanych jednostek napędowych. Zmniejsza zużycie komponentów silnika, dzięki czemu jest ekonomiczny. Zapewnia czystość silnika oraz rozruch w stosunkowo niskich temperaturach.

Zalety:

  • wysoka jakość produktu;
  • korzystny stosunek jakości do ceny;
  • szerokie spectrum działania;
  • zdolność do pracy w różnorodnych warunkach;
  • zapobiega powstawaniu osadów;
  • pozwala na rozruch w stosunkowo niskich temperaturach;
  • zmniejsza zużywanie się elementów silnika.

Wady:

  • trudny rozruch w temperaturze poniżej -20’C;
  • olej dość gęsty, co przekłada się na większy opór elementów silnika.

Mobil Super 1000 X1

Mobil Super 1000 X1

Produkt odpowiedni dla starszych, jak i nowszych silników. Jest więc produktem uniwersalnym. Dostępny w opakowaniach o różnej pojemności, dzięki czemu można kupić niemalże dowolną jego ilość.

Olej ten pozwala utrzymać silnik w czystości i gwarantuje praktycznie bezawaryjne użytkowanie samochodu. Olej ten może być stosowany zarówno w silnikach benzynowych, jak i w wysokoprężnych jednostkach napędowych. Produkt cieszący się powodzeniem i dobrą opinią, zarówno wśród ekspertów, jak i użytkowników.

Zalety:

  • produkt uniwersalny;
  • dostępny w różnych opakowaniach;
  • utrzymuje silnik w czystości;
  • gwarantuje bezawaryjne używanie samochodu;
  • korzystny dla wyeksploatowanych jednostek napędowych;
  • zapewnia niezawodną pracę silnika.

Wady:

  • Nakrętka, którą często trudno jest dokręcić;
  • Opakowanie nie jest najlepiej wykonane.

Najlepsze oleje syntetyczne

Castrol Edge 5W-30

Castrol Edge 5W-30

Olej sprawdzony w nowoczesnych silnikach. Olej ten wydłuża żywotność silnika, zapobiega rdzewieniu jego elementów poprzez ich konserwację. Olej ten zapewnia niską emisję spalin, przez co jest także bezpieczny dla środowiska, co we współczesnych czasach jest wyraźnym atutem.

Dzięki temu olejowi zwiększa się trwałość układów katalitycznych, co zmniejsza ryzyko ich uszkodzenia. Olej ten wykazuje się odpornością na wysokie amplitudy temperatur, co czyni go olejem wielosezonowym. Może być mieszany z innymi olejami, jednak są one ściśle określone przez producenta.

Zalety:

  • niska emisja spalin;
  • bezpieczny dla środowiska;
  • zwiększa trwałość układów katalitycznych;
  • zmniejsza zużycie i minimalizuje ryzyko uszkodzenia układów katalitycznych;
  • olej wielosezonowy;
  • możliwość mieszania z innymi olejami.

Wady:

  • niska wydajność;
  • konieczność stosunkowo częstych wymian oleju;
  • w temperaturach skrajnie wysokich zmniejsza się jego lepkość.

Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40

Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40

Olej przeznaczony do silników Diesla. Olej korzystny zarówno dla starszych, jak i młodszych jednostek napędowych. Olej odpowiedni dla silników wysokoprężnych wyposażonych w pompowtryskiwacze, turbosprężarkę, czy untercooler. Korzystny stosunek jakości do ceny.

Olej ten modyfikuje swoje właściwości w zależności od obciążenia. Wydłuża żywotność filtrów cząstek stałych oraz chroni podzespoły silnika przed nadmiernym zużyciem.

Zapewnia wysokie osiągi w pracy silnika, pozwalając na wydobycie mocy podzespołów. Olej zalecany przez grupę Volkswagen Group do wszystkich rodzajów ich samochodów.

Zalety:

  • nadaje się niemal do każdego rodzaju samochodów osobowych;
  • wydłuża żywotność filtra cząstek stałych;
  • chroni podzespoły silnika;
  • wydobywa moc silnika;
  • zmniejsza zużycie paliwa;
  • korzystny stosunek jakości do ceny;
  • może pracować w wydłużonych okresach eksploatacji między wymianami.

Wady:

  • nie jest wyjątkowo ekologiczny;
  • trudny rozruch w temperaturze poniżej 30’C.

GM DEXOS 2 5W-30

GM DEXOS 2 5W-30

Olej zapewniający ochronę silnika. Zawiera bardzo niewiele siarki i fosforu, przez co jest przyjazny dla środowiska. Zalecany przy ekologicznych filtrach cząstek stałych. 

Wpływa korzystnie na spalanie, ponieważ zmniejsza zużycie paliwa, jest więc olejem ekonomicznym. O ekonomii świadczy także fakt, że nie trzeba go tak często wymieniać.

Zapewnia płynną pracę jednostki napędowej. Utrzymuje swoją płynność przy niskich temperaturach, co pozwala na rozruch silnika w zimowych warunkach.

Zalety:

  • przyjazny dla środowiska;
  • konserwuje mechanizmy silnika;
  • zmniejsza zużycie paliwa;
  • nie ma konieczności częstych wymian;
  • zapewnia płynną pracę jednostki napędowej.

Wady:

  • stosunkowo wysoka cena;
  • niska dostępność w wielu sklepach motoryzacyjnych.

Najlepsze oleje półsyntetyczne

Mobil Super 2000 X1 10W-40

Mobil Super 2000 X1 10W-40

Olej zapewniający optymalne działanie mechanizmów silnika. Uśredniona specyfikacja produktu stanowi o odporności na różnego rodzaju temperatury, co pozwala korzystać z oleju zarówno zimą, jak i latem.

Zapewnia ochronę przed nadmiernymi osadami i zużyciem układów silnika. Wykazuje się dobrym smarowaniem przy rozruchu, nawet po długim postoju w stosunkowo niskich temperaturach. Olej ten sprawdza się dobrze w różnych typach silników samochodowych.

Zalety:

  • zapewnia optymalne działanie silnika;
  • można go wykorzystywać zimą i latem;
  • zapewnia ochronę przed nadmiernymi osadami;
  • zapewnia ochronę przed zużyciem układów silnika;
  • zapewnia dobry rozruch silnika;
  • zapobiega przeciekaniu przez uszczelki.

Wady:

  • niska wydajność;
  • konieczność częstych wymian oleju;
  • lejek wysuwany z wnętrza na zewnątrz, przy czym można się ubrudzić.

Lotos 10W-40

Lotos 10W-40

Uniwersalna mieszanka, która sprawdza się w samochodach osobowych, busach oraz małych ciężarówkach. Dobrze sprawdza się w silnikach wysokoprężnych.

Zapewnia czystość silnika poprzez starannie dobrane składniki, zapewniające właściwości ochronne. Dobre właściwości smarujące, które wydłużają żywotność silnika. Lepkość oleju jest dobra i stała, dzięki czemu silnik pracuje równo.

Olej redukuje zużycie zaworów oraz innych elementów silnika, takich jak tłoki, czy cylindry. Olej nadaje się zarówno do samochodów młodszych, jak i tych bardziej wyeksploatowanych.

Zalety:

  • możliwość stosowania w wielu typach samochodów;
  • nadaje się do starszych i młodszych silników;
  • zapewnia czystość silnika;
  • wydłuża żywotność elementów silnika;
  • zużycie oleju jest niskie.

Wady:

  • nie utrzymuje swoich właściwości w mroźnych warunkach;
  • stosunkowo wysoka cena.

Valvoline Max Life 10W-40

Valvoline Max Life 10W-40

Półsyntetyczny olej silnikowy, który jest bardzo korzystnym rozwiązaniem dla starszych i bardziej wyeksploatowanych jednostek napędowych. Zapewnia bardzo dobre smarowanie elementów silnika. 

Zużycie oleju jest stosunkowo niskie. Stosowany w samochodach osobowych, jak i lekkich samochodach dostawczych, nie jest zalecany jednak do pojazdów zabytkowych. Spowalnia proces starzenia silnika oraz regeneruje uszczelki i konserwuje je. Zapobiega utlenianiu się oleju.

Zalety:

  • niskie zużycie oleju;
  • olej nadaje się do wielu typów pojazdów;
  • konserwuje i regeneruje elementy silnika;
  • nie utlenia się zbyt wcześnie;
  • zapewnia dobre smarowanie.

Wady:

  • nie jest zalecany do pojazdów zabytkowych;
  • w skrajnie niskiej temperaturze nie ułatwia rozruchu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.